pátek 12. února 2010

¡Pozor, soutez!

Pripravili jsme si pro Vas maly kviz. Kdo nam v komentarich jednoznacne a nezpochybnitelne vysvetli, kolik je tu vlastne hodin, tomu neco privezeme. Abyste to nemeli tak jednoduche, dame vam nekolik indicii, ktere by vas mely privest k casu, ktery tu vidime na hodinach.

Indicie prvni: Letenka: V Sao Paulu je cas o 4 hodiny posunut vuci Praze. Vzhledem k tomu, ze nas let dal do Buenos Aires obnasel cca 2000 kilometru, neni mozne ho stihnout za avizovanych 110 minut (dle letenky). Dobra, musi tam byt aspon hodina casovy posun. Buenos Aires je tedy 5 hodin od Prahy.

Indicie druha: Letadlo: Ovsem cas udavany v letadle hlasil shodny cas v Sao Paulo a v Buenos Aires.

Indicie treti: Uruguay: Kdyz jsme planovali jet lodi pres Mar del Plata do Uruguaye, ktera je na ceste mezi Sao Paulo a Buenos Aires, tak nam rekli, ze je tam o hodinu vic nez v BA.

Indicie ctvrta: Lounak: Ten zas tvrdi, ze je tu shodny cas se Sao Paulo. 4 hodiny pozadu proti Praze.

Indicie pata: Poulicni hodiny: prestoze nas cas, ktery jsme jiz tak nejak prijali, ukazoval pul sedme, poulicni hodiny ukazovaly pul osme. To jsem byl jiz na pokraji psychickeho zhrouceni, nebot neumet si v tak pokrocilem veku zjistit, kolik je hodin, to bylo uz silne kafe. Nastesti se ukazalo, ze pouze nesvitily nektere zarovky na displeji tak sikovne, ze z 18:30 bylo 19:30. Aspon ze tak...

Indicie sesta: Pocitace: mistni pocitace (jsou tu tri) ukazuji prazvlastni casy. Kdyz jeden ukazuje asi spravny cas, tak druhy ukaze o hodinu vice a treti o hodinu mene. Tim nam take pomohly s urcenim casu. Vzhledem k tomu, ze jeden ukazuje i zitrejsi datum, tak neni asi treba je brat vazne...

/poznamka - kdyz jsem psal sestou indicii, tak ten pocitac jakoby vytusil, ze ho pomlouvam, ackoliv jiste neumi cesky, a vypnul se. mrcha/

Indicie sedma: Po ceste jsem si nemenil cas na mobilu a zmenil si ho az tady. A posouval jsem o 4 hodiny.

¿¿¿A nyni, kdo je z toho moudry??? (españoliste vedi, ze se otazniky a vykricniky pisi i pred otazkou a to vzhuru nohama. Na ceske klavesnici takove znaky nejsou, tak proto si jich zde uzivam plnymi dousky ¡¿ñ - jsem zvedav, jestli se vam zobrazuji normalni znaky, nebo jakesi patvary...)

6 komentářů:

  1. Nazdar,
    znaky se zobrazuji krasne, uzivej si/jich!
    Jinak vysledek takoveho zapekliteho strrrrudlu ja nevymslim, ale tim samozrejme nijak nesnizuju kvalitu tvych indicii!
    Osobne doporucuji nezabyvat se casem, ridte se radsi pohybem slunce, to je jistota - cas je ostatne lidsky vymysl, hra, na kterou vsichni ochotne pristupujem... je nacase nastolit vlastni pravidla ;-)
    Mejte se blaze, moc na Vas myslim! Pap

    OdpovědětVymazat
  2. Moje chytré hodiny a výpočty tvrdí, že Buenos Aires je sice pět hodin v časovém pásmu od Prahy, ale jelikož teď je tam léto, tak tam mají letní čas, z čehož jsou teda najednou hodiny čtyři. Takže teď, ve 14:53, byste na hodinkách měli mít 11:53. Toliko hodiny, já bych jim věřila. :)

    OdpovědětVymazat
  3. Dalsi indicie jsou: lounak pise, ze Argentina nevyuziva letni cas. Dale ze jsem se spletla, kdyz jsem v prvnim prispevku psala, ze je to o pet hodin, a posledni: snidane je od deviti, ale kdyz prijdeme v osm, je uz prostreno :-)

    OdpovědětVymazat
  4. Argentina nemusí využívat letní čas, ale ČR ano. A při letním čase je posun o 5 hodin, při zimním o 4 hodiny. Tudíž byste tam teď měli mít o 4 hodiny méně. Když já tu mám 13:13, tak vy 9:13. :) 4 hodiny hlásí všechny atlasy a i internet. 4 hodiny při zimním čase v ČR, 5 hodin při letním čase v ČR.
    A já jsem Lucie, slečna od Kleio (máš ode mě Wildea). :)

    OdpovědětVymazat
  5. A já koukám, že neumím počítat, když tvrdím, že 14 minus čtyři je 11. :D

    OdpovědětVymazat
  6. Tak a ja jsem z toho definitivne zmatena. Kazdopadne neztracejte cas jeho zjistovanim a radeji ho tam maximalne vyuzijte mate pekne fotecky :) Pa Kata

    OdpovědětVymazat